Formula 1'de sezonun ikinci durağı
Suudi Arabistan'ın
Cidde kentiydi.
F1 takvimindeki en hızlı cadde pisti olan
Cidde Cadde Pisti'nde
Formula 1 üçüncü kez yarıştı.
Yapay ışıklandırmalar altında gerçekleştirilen yarış öncesinde grid dizilimi oldukça heyecan vericiydi.
Red Bull pilotu
Sergio Perez pole pozisyonundaydı.
Fernando Alonso ikinci cepteydi,
George Russell ise üçüncü sıradaydı.
Carlos Sainz ile
Lance Stroll ilk 5'i tamamlıyordu.
Elektrik kontrol ünitesini değiştiren
Charles Leclerc 10 sıra grid cezası aldığından 12. sıradan başlıyordu, sıralama turlarında aktarma organı sorunu yaşayan
Max Verstappen ise 15. sıradan kalkıyordu.
Verstappen'in bu yarışta ne kadar yükselebileceği büyük merak konusuydu.
Yarış öncesinde
Lewis Hamilton ile
Logan Sargeant sert lastiği tercih etmişti,
Lando Norris ile
Charles Leclerc ise yumuşak lastikteydi. Bu dört isim dışında herkes yarışa orta hamurla başlıyordu.<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
Yarış raporu
5 kırmızı ışığın sönmesiyle 50 turluk mücadele başladı. Bir ve ikinci virajdan oluşan şikana girilirken
Perez liderliğini koruyamadı. Temiz taraftan kalkan
Fernando Alonso iyi bir start aldı ve ilk şikandan çıkılırken zirveye yükselmişti. İlk sektörün sonunda ise
Lance Stroll, Carlos Sainz'ı dışarıdan güzel bir atakla geçerek dördüncü sıraya yükseldi.
Arkalarda
Oscar Piastri, Pierre Gasly ile temas yaşayarak ön kanadını kaybetti ve ilk turun sonunda pite gelmek zorunda kaldı.
Böylelikle ilk turu tamamladığımızda
Alonso, Perez, Russell, Stroll, Sainz, Esteban Ocon, Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Guanyu Zhou, Charles Leclerc ilk 10'u vardı.
Temiz bir ilk tur geçirmek için oldukça dikkatli olan
Max Verstappen ise ilk turu 14. sırada tamamladı.
İlk turu tamamlamıştık ki lider
Fernando Alonso'nun inceleme altında olduğu açıklandı! Liderliğe yükselen
İspanyol pilot, startta aracını doğru konumlandıramadığı için 5 saniye ceza aldı.
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23, Sergio Perez, Red Bull Racing RB19, George Russell, Mercedes F1 W14, Carlos Sainz, Ferrari SF-23, Lance Stroll, Aston Martin AMR23, the rest of the field at the start
Fotoğraf: Mark Sutton / Motorsport Images
İkinci sıradaki
Perez, startta liderliği kaybetse de
Alonso'nun uzaklaşmasına izin vermedi. Beklendiği gibi
Red Bull'un temposu
Aston Martin'den daha fazlaydı ve
Meksikalı pilot, 4. tura girilirken ilk virajda geçişini yaparak yeniden liderliğe yükseldi.
10. tura geldiğimizde
Perez, Alonso, Russell, Stroll, Sainz, Ocon, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Gasly ilk 10'u vardı.
Perez, tam olarak
Alonso'dan kaçmayı başaramamıştı ve ikili arasında 1.1 saniye vardı. Üçüncü sıradaki
Russell ise öndeki ikiliden kopmuştu ve yaklaşık 6.5 saniye kadar gerideydi. Sert lastikte olan
Hamilton, lastiklerin yol tutuşundan şikayetçiydi.
Leclerc ve
Verstappen ise hızla yükselmeye devam ediyorlardı.
12. tura geldiğimizde
Perez arayı biraz açmaya başlamıştı ve
Alonso ile aradaki fark 2.8 saniye bandındaydı.
Verstappen ise
Hamilton'ı geçerek 8. sıraya yükselmişti. Bir tur sonra ise
Leclerc, Ocon'u geçerek 6. sıraya yükseldi.
Artık 13. tura gelmiştik ve bu da ön grupta ilk pit stopların başlayacağı anlamına geliyordu. 14. tura girilirken dördüncü sıradaki
Lance Stroll pite geldi ve sert lastiğe geçiş yaptı. Bir tur sonra
Pierre Gasly pite gelerek sert lastiklere geçti.
16. turda da
Sainz'ın pite gelerek sert lastiklere geçtiğini gördük.
İspanyol sürücü,
Stroll'den sonra pite gelerek onun önüne geçmeyi başardı ve 4. sıraya çıktı.
Bu esnada
Perez, ön taraftaki avantajını 5 saniyeye kadar çıkarmıştı.
17. tura girilirken
Verstappen, Leclerc'in arkasına gelmişti ve onu geçmek üzereydi. Ferrari, bunun üzerine Leclerc'i pite çağırdı.
Bir sonraki turda ise
Lance Stroll yolda kaldı ve güvenlik aracı içeri girdi! Henüz pite girmemiş olan
Perez, Alonso, Russell, Hamilton ve
Verstappen hemen pite geldiler ve büyük avantaj kazandılar.
Bu beş isim pit stoplarını güvenlik aracı arkasında yaparak piste döndüler. Ayrıca Alonso, cezasını pitte güvenlik aracı altında çekmiş oldu. Böylelikle
Perez, Alonso, Russell, Verstappen, Sainz, Hamilton, Leclerc, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon, Pierre Gasly ilk 10'u vardı.
Herkes arka arkaya dizilmişti ve ilk 10'da Hamilton (orta hamur) hariç tüm pilotlarda sert lastik vardı.
Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14, Pierre Gasly, Alpine A523, Charles Leclerc, Ferrari SF-23
Fotoğraf: Sam Bloxham / Motorsport Images
20. tur biterken güvenlik aracı pite geri döndü ve yarış yeniden başladı.
Perez, yarışı yeniden başlatmasının hemen ardından Alonso'yla arasındaki farkı 2 saniyeye çıkardı.
Alonso da arkasında yer alan Russell'dan kaçmayı başarmıştı. Üçüncü sıradaki
Russell ise
Verstappen'in baskısı altındaydı.
23. tura geldiğimiz
DRS açıldı ve
Verstappen, Russell'ı rahat bir şekilde arkasında bıraktı. Çifte şampiyon, bir sonraki turda ise ikinci sıradaki
Alonso'yu geçti.
Böylelikle yarışın orta noktasına, 25. tura, geldiğimizde
Perez, Verstappen, Alonso, Russell , Hamilton, Sainz, Leclerc, Ocon, Gasly, Tsunoda ilk 10'u oluştu.
Verstappen ile
Perez arasındaki fark yaklaşık 5 saniye civarındaydı ve Hollandalı pilot, hemen en hızlı turlar kaydetmeye başladı ancak Perez de bu tempoya karşılık verdi.
Böylelikle
Verstappen, Perez'le arasındaki farkı pek de kapatamamış oldu. 35. tura geldiğimizde
Perez, 4.7 saniyelik bir farkla liderdi.
Red Bull ikilisinin 13 saniye kadar arkasında
Alonso vardı ve üçüncü sırada yarışını devam ettiriyordu.
Mercedes'ler 4 ve 5., Ferrari'ler ise 6 ve 7., Alpine'ler ise 8 ve 9. olarak devam ediyorlardı.
Birkaç tur sonra
Verstappen, "yüksek hıza çıktığında tahrik milinden sesler geldiğini" söyledi. Ancak herhangi bir sorun yaşanmadı.
Kalan son 10 turda ise
Perez hata yapmadı ve damalı bayrağı ilk sırada görerek kariyerinin 5. zaferine ulaştı. Pole pozisyonundan başladığı yarışta hatasız bir sürüş ortaya çıkaran
Meksikalı pilot, takım arkadaşının 25. turda arkasına gelmesinin ardından temposunu artırdı ve takım arkadaşının kendisine yaklaşmasına izin vermedi.
15. sıradan start alan
Verstappen de muazzam bir sürüş ortaya çıkardı ama takım arkadaşının arkasına gelmesinin ardından arayı istediği gibi kapayamadı ve ikinci sırada finiş gördü. Yine de çifte şampiyon için iyi bir hasarı azaltma yarışı oldu diyebiliriz.
Hollandalı pilot, yarışın son turunda en hızlı dereceyi kaydederek ekstra 1 puanı da hanesine yazdırdı ve ilk 2 yarışın ardından şampiyona lideri konumunda.
Fernando Alonso ise çizgiyi 3. sırada geçse de "cezasını yanlış şekilde" çektiği gerekçesiyle 10 saniyelik bir zaman cezası aldı.
Alonso, yarışın ardından podyum çıkıp kupasını dahi almıştı ama bu geç cezayla birlikte dördüncü sıraya gerilemiş oldu.
Pole man Sergio Perez, Red Bull Racing, arrives in Parc Ferme
Fotoğraf: Steven Tee / Motorsport Images
Böylelikle
George Russell 3. sıraya yükselmiş oldu, ceza alan Alonso dördüncülüğe geriledi.
Yarıştan sonra
Aston Martin FIA'ya itiraz etti ve cezanın geri alınmasını talep etti. Takımın sunduğu kanıtları inceleyen federasyon, kısa bir sürecin ardından cezayı iptal etti; böylece
Alonso da podyuma dönmüş oldu.
Hamilton beşinci olurken,
Ferrari beklentilerin altında performans gösterdiği bu gecede 6 ve 7. sıraları alabildi.
Sainz altıncı,
Leclerc yedinciydi.
Alpine pilotları da arka arkaya finiş gördüler.
Ocon sekizinci,
Gasly dokuzuncuydu. Günün son puanı ise
Haas pilotu
Kevin Magnussen'e gitti.
Yuki
Tsunoda 11. olurken, onun arkasında
Nico Hulkenberg, Guanyu Zhou, Nyck de Vries yer aldılar. İlk turda ön kanadını kırarak pite gelmek zorunda kalan
Oscar Piastri 15. olurken, Logan Sargeant 16. sıradaydı.
McLaren ve La
ndo
Norris, bir zorlu yarışı daha arkalarında bıraktılar. Norris, yarışı 17. sırada tamamlarken;
McLaren'ın temposu bir kez daha hayal kırıklığı yarattı.
18. sırayı alan
Valtteri Bottas ise yarışı bitirenler arasında sonuncu isimdi.
Motor problemi yaşayan
Lance Stroll ve fren problemi yaşayan
Alexander Albon ise yarışı tamamlayamadılar.
2023 F1 sezonu, 30 Mart-2 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek Avustralya GP ile devam edecek.
Yarış sonucu: